söndag, mars 30, 2008

Jag är inte här...

... däremot hittade jag precis ett halvskrivet yrkande där det står "Att nunnorna ska läggas till i...".

Jag undrar ju förstås var det är tänkt att vi ska lägga dem? Är det i äldrepropositionen? Ska vi bjuda in dem till Global Greens kongress? Ska det in i något medlemsförslag? Eller ska vi helt enkelt lägga dem i en låda? Och varför ändrade sig ledamoten efter att ha skrivit halva sitt yrkande? Det råder stor förvirring på vänster sida av presidiet (läs, där jag råkar sitta). Det händer mycket spännande på PS. Och det kan man ju inte låta bli att blogga om.

3 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Hihihi, det var minsann jag som skrev det dar yrkandet. Eller rattare sagt borjade skriva pa den, kom pa en omformulering och skrev den pa en annan yrkandelapp.

Och det handlade forstas om protesterna i Burma i september och att jag ville att PS i sitt uttalande skulle skriva med att det var bade munkarna och nunnorna som protesterade, inte bara munkarna.

Kul att det kan finnas kvar pa kansliet sisadar 9 manader senare.

Unknown sa...

Hihihi, det var minsann jag som skrev det dar yrkandet. Eller rattare sagt borjade skriva pa den, kom pa en omformulering och skrev den pa en annan yrkandelapp.

Och det handlade forstas om protesterna i Burma i september och att jag ville att PS i sitt uttalande skulle skriva med att det var bade munkarna och nunnorna som protesterade, inte bara munkarna.

Kul att det kan finnas kvar pa kansliet sisadar 9 manader senare.