söndag, december 18, 2005

Trängselavgifter i Kalix?

Så här skriver Fredrik Federley, ordförande för centerpartiets ungdomsförbund i sin blogg:

"Peter Eriksson är språkrör för miljöpartiet. Han bor i Kalix och har som bekant stora fordon som släpper ut en massa avgaser. För att hindra andra som åker bil men som gör det i städerna vill han straffa ut stadsjeepar. Han vill också att vi som bor i Stockholm ska ha trängselskatter men inte han själv i Kalix."

Vad Fredrik tycks ha missat är...
1. Det är inte särskilt trångt i Kalix. Därav är behovet av trängselskatter närmast obefintligt.
2. En jeeps rätta element torde väl snarare vara på landet utanför Kalix, bland lera och snö, än i Stockholms innerstad?

Fredrik, darling, jag hoppas du tänker slipa argumenten lite inför valrörelsen. Det blir liksom inget roligt annars...

Personligen är jag fett trött på att kvävas av avgaser när jag knatar runt på stan och välkomnar därför trängselavgifterna med ett litet leende i mungipan.
Men sen har jag ju förstås ingen jeep heller.

3 kommentarer:

Anders Wallner sa...

CUF har spårat ur totalt. Jag tycker att det ÄR ganska roligt...

Zaida sa...

fett bra hela grejen. go anlis blogg. vi måste bjuda ut varandra snart!

Anders sa...

Federleys kommentar är så korkad att jag hoppas att han säger dt gång på gång fram till valet. Snacka om att vi får straffspark gratis. För övrrigt hade jag för mig att även (c) var för trängselavgifter.