söndag, juni 04, 2006

Bra ursäkt...

... för att det inte har bloggats något den senaste veckan har jag faktiskt. Jag har nämligen inte haft tillgång till internet. Alls. Det är precis så sjukt som det låter.

Jag har suttit fast på en folkhögskola långt upp i norr, i Kalix. Där har jag gått den beryktade UGL-kursen. För den som inte vet så står det för Utveckling av Grupp och Ledarskap, ungefär. Mycket läskig kurs. Tolv människor instängda, utan internet eller annan kontakt med omvärlden, i fem dagar. Många övningar, det ska kännas en jävla massa hela tiden. Och feedbackas. Och konsekvensanalyseras. Massor. Hela tiden. Frågan är om man behöver mer eller mindre psykoterapi efter än innan en sån här grej?

Hur som helst så lärde jag mig massor.
1. Man klarar sig utan internet, i flera dagar.
2. Man klarar sig utan nyheter, i flera dagar.
3. Man klarar sig utan öl, i flera dagar.
4. Man klarar sig inte alls här i världen om man inte vet vad man är och vad man tycker om sig själv. Jag är en hit. Och jag gillar den hit jag är.

Nu ska jag ta igen en veckas nyheter. Älska internet på tåget.

Inga kommentarer: