söndag, maj 28, 2006

Kongressen är över...

... för i år. Och jag överlevde den här gången också, även om en må säga att det var knappt.
Mycket lite politik blev det för egen del, men jag har hört att det fattades kloka beslut och att vi åtminstone har ett valmanifest som vi slipper skämmas över. Man får nog säga att mitt kära ungdomsförbund vann kongressen, vi fick in nästan alla de punkter vi beslutat oss för att driva. Är inte direkt överraskad, men riktigt glad över ja till fildelning och lite annat smått och gott.

Utanför valmanifestet beslutade kongressen att man i dagsläget inte ska bestämma sig för vilka man eventuellt kan tänka sig att regera med (jaja, det ser väl kanske ut som att sossarna fortfarande ligger rätt bra till, men ändå :-)). Det tycker jag var klokt. Vi behöver ju inte bidra till att cementera blockpolitiken mer än nödvändigt. Och vem vet, kanske hinner moderaterna skaffa någon form av miljöpolitik innan valet? Hmm. As if.

Kongressens höjdpunkter var nog ändå KG Hammar och Peps. Det var fan en hit. Tack KG för att du påminde mig om varför jag står ut med min hemska magkatarr. På tal om magkatarren kunde jag inte ens sippa lite på en öl sista kvällen. Vad är det om?

Ah. Ett helt år kvar till nästa gång. Hur ska det gå?

2 kommentarer:

Anders Wallner sa...

Jag älskar att du börjat blogga på regelbunden basis. Fortsätter du såhär så blir det every-day-basis på dig.

Anneli sa...

merci baby!