söndag, november 18, 2007

Födelsedagsbestyr.

Mycket trevlig fest blev det för att fira 25. Men det är knasigt det där med att ha fest. När alla hade gått hem kändes det liksom som att jag inte hade pratat med någon, men det måste jag ju ha gjort. Jag har åtminstone inget minne av att jag satt tyst i ett hörn alldeles ensam.

Jag är så väldigt glad för alla de som kom och hjälpte till att kalasa. Det är så tråkigt att ha fest utan gäster. Och lite extra glad för att J tittade förbi dagen innan och hjälpte till att fixa (tack gullunge!). Såklart fanns det några jag hade önskat kunde komma som inte riktigt lyckades, mestadels på grund av elaka förkylningar och långa resvägar, men allt som allt blev det mycket bra ändå. Och en stor eloge till både M och P som dök upp trots att de bar på baciller.

Fina presenter fick jag också, även om det inte är det viktiga så är det ju alltid lite roligt att få öppna paket. Det tycker Tufflan också så hon stannade såklart kvar till sist för att få hjälpa till (att öppna paket, inte städa). Tydligt vin-, sprit-, döskalle- och kulturtema på paketens innehåll så det kommer nog att bli en mycket trevlig vinter. Tack allihop!

Några ska extra tack. På många sätt var det inte en alldeles vanlig födelesedagsfest. Ska skynda mig att framkalla bilderna och sätta in i det fina albumet jag fick, så att jag kan minnas länge, länge.

Och så tack till tjockis förstås. Av uppenbara anledningar.

1 kommentar:

Lage Rahm sa...

Tack själv. Det var en jättebra fest! Och jag minns i varje fall både att jag pratade med dig och att du pratade med andra! :-)