måndag, november 12, 2007

Yoga och älskade drottningmodern.

Efter helgens eskapader (det vill säga en intensivkurs i yoga) känns kroppen mycket intensiv. För den som inte trodde att man kan få träningsvärk av att stretcha och tänja ut muskler kan jag upplysa om att det kan man visst. Och tror man mig inte har jag 182 cm (well, nåja 181 då) värkande kropp att låna ut, bara som bevis så där.

Och älskade drottningmodern som förväntansfullt kom hem till mig i går kväll för att mellanlanda innan hon äntligen, äntligen skulle få åka till London och träffa liten J för första gången fick vackert sätta sig på tåget tillbaka till Eskilstuna i morse med influensa och inflammerad tand. Ledsen mamma, tillika farmor, får vänta ytterligare några veckor innan hon får se sitt nyaste lilla barnbarn. Ibland är det bra nedrigt alltihop.

3 kommentarer:

Joakim Larsson sa...

Det spännande är att jag känner samma sak... Efter att ha lagat mat på en gu-kurs... Vem trodde man kunde få träningsvärk av att baka?

Joakim Larsson sa...

Och att tänja ut mina armar med att böra 8 kg mjöl och 6 l sojamjölk gjorde sitt till tror jag...

Anneli sa...

:-) Det där låter ine helt främmande. Brödbak kan ge upphov till mycket tunga armar.