onsdag, november 29, 2006

Julpyssel.

Jag ber om ursäkt för min frånvaro i bloggvärlden. Jag är trött.

Tufflan och jag gjorde ett besök på Panduro häromdagen för att införskaffa material till julpyssel. Det ska firas GOTH JUL i år. Och ska det firas GOTH JUL får man finna sig i att göra sitt julpynt själv, trots att det tydligen är inne med svarta julgranskulor i år. Nåväl, med famnen full av flörtkulor, svart färg, svarta paljetter, prismor, röda paljetter, penslar, lim och lite annat smått och gott stod vi i godan ro och väntade på vår tur i kassan när följande utspelade sig framför oss.

Mormor, med vagnen full av pysselproviant står och köar tillsammans med sin italienske svärson och mycket blonda lilla flickebarnbarn, iklädd guldkrona.

Mormor (till flickebarnbarnet): Åh, är du en fin prinsessa?
Flickebarnet (lite surt till mormor): Nej, jag är faktiskt prins!
Tove och Anneli (tittar på varandra och gör någon form av lite för uppenbar segergest): YES!
Mormor (vänder sig om, tittar på Tove och Anneli, ser allt annat än glad ut och säger sedan inget mer): ...

Underbara unge. Och Goth-pyntet blev fabbie.

3 kommentarer:

Anna sa...

nästan lika häftig som drakprinsessan ju...

Anders Wallner sa...

Queerkid!

Kristin sa...

värt att vidarraportera till tjuvlyssnat kanske? :)