onsdag, maj 02, 2007

Mera listor.

Om någon nu skulle tvivla på att jag är något utav en sucker för blogglistor så presenterar jag här ännu en lista. Denna gång hittad hos Philip.

1. Kan du fixa en punktering och byta torkarblad själv?
Hmpf. Nej. Jag cyklar inte och jag kör inte bil. (Om torkarblad är något annat än det som sitter på vindrutetorkaren på en bil kan ni skratta nu).

2. Hur äter du ett äpple?
I paj. Mums.

3. Är du rädd för små svarta kryp med många ben?
Eh. Ja.

4. Big Brother eller Sportnytt?
Helst inte, men tack ändå. Men när jag spelade fotboll fick mitt lag en halvsida i Eskilstuna-Kurirens sportbilaga när vi en säsong släppte in vårt hundrade mål. Kan tilläggas att vi inte lyckades sparka in bollen i motståndarnas mål en ända gång. Någonsin.

5. Rent spontant, om du får välja en present till dig själv, vad skulle det bli då?
En beagle som heter Åke.

6. Är du mörkrädd?
Ja. Usch. Eller snarare ensamrädd. På natten.

7. Resmål som fascinerar?
Åh, om en ändå kunde komma iväg till New York. Eller till gardasjön med tåg. Det är coolt.

8. Ditt senaste telefonsamtal?
Drottningmodern och älsklingsmamman.

9. Om du får välja en artist som kommer och spelar för dig på din födelsedag, vem blir det?
Ani DiFranco såklart. Eller Joan Jett. Det vore coolt.

10. Förrätt eller efterrätt?
Efterrätt! Efterrätt! Mera efterrätt!

11. Bästa stunden på dagen?
Jag har ingen sån. Men somliga hävdar att jag är lite vrång på morgonen...

12. Tre saker du alltid har med dig?
Jag jobbar på att sluta upp med att leka skalman, så tre saker känns lite som ett skämt.

13. E-post eller snigelpost?
Det är fint med snigelpost. Skicka brev till mig! Ja!

14.Den senaste komplimangen du fick?
Tjockis (som av någon anledning helst inte vill kallas tjockis på bloggen) sa något väldigt fint innan han for idag. Mys.

15. Senaste gången någon skällde på dig?
Skällde och skällde. Lite gruff varje dag. Men bara lite.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Märkligt att inte vilja bli kallad Tjockis... jag hade en katt som hette Tjockis och hon hade inget emot det...

Anneli sa...

Jag vet. Det är hur konstigt som helst. :-)