lördag, maj 26, 2007

Lilla listan över veckan som gått.

Veckan som gått har varit fylld med små glädjeämnen som varit omöjliga att missa, trots någon slags envis depression som vägrar lämna mig i fred.

1. Jag överlevde kongressen. Min första någonsin där jag var tillbaka på mitt hotellrum innan 23 varje kväll och uppkliven ur min säng innan 06.30 varje morgon. 06.30. Hmpf.

2. Mehmet sa snälla saker om min blogg. Tror jag. Han sa att jag skriver som jag talar (?). Jag tänker bestämt bestämma mig för att det var snällt sagt.

3. Jag har varit på bio. Och tittat på fantastiska pirater. Att gå på bio är för mig en något ansträngande aktivitet, men vi har hittat de bästa platserna allra längst bak på balkongen på Rigoletto. Det bästa av allt är att man kan fälla upp armstödet mellan sig själv och sin dejt. Mys.

4. Min fina karl har serverat pannkaksfrukost. Det är en hit för trasiga nerver. Och pannkakor blir supermumsiga om man choppar i lite äpplen.

5. Jag drömde värsta knasiga drömmen i natt om någon jag kände en gång. Det var en sån där riktigt verklig dröm som liksom hänger sig kvar i sinnet flera timmar efter att man vaknat. Det i sig var inte så trevligt, men det fick mig att reflektera över att mitt liv hade kunnat sett väldigt annorlunda ut. Och faktiskt så föredrar jag det nog som det är. Det är en fin känsla.

Inga kommentarer: