torsdag, juni 14, 2007

FMAMKSB(MEAK) del1.

Nu är det nog dags att börja blogga lite om det som mitt liv till stor del kretsar kring. Och det är varken jobb eller politik eller musik eller grönsakslådor. För att göra en lång historia kort är det nämligen så att min karl väntar barn med en annan kvinna. Det är inte riktigt så komplicerat som det låter (även om det är rackarns komplicerat). Han och barnets mamma är vänner och längtade båda efter en liten parvel så de gjorde slag i saken och nu är det en liten parvel på väg minsann.

Hur som helst så har det senaste halvåret varit väldigt jobbigt (don't try this at home, typ) så nu tänkte jag att det kanske är dags för lite positivt tänkande. Därför börjar nu bloggserien "Fördelar med att min karl skaffar barn (med en annan kvinna)", lämpligt förkortat FMAMKSB(MEAK).

Fördel nummer 1:
Älskling ska få en mycket efterlängtad liten son eller dotter. Hade han väntat på mig hade det nog dröjt är jag rädd, och han vill verkligen ha barn. Det är på många sätt fantastiskt att få vara med på ett litet hörn (ja, jag har blivit lite blödig på äldre dar).

Fördel nummer 2:
Jag slipper se Gudrun Schyman naken. Tack.

Fördel nummer 3:
Jag slipper föda barn. Jag har någon slags larvig tanke om att jag inte riktigt är byggd för sånt.


Och fler fördelar kommer det att bli. Fortsättning följer...

6 kommentarer:

Johan Hellström sa...

jag hänger inte riktigt med i fördel nummer två...

Anneli sa...

Skulle det kunna vara något annat än en fördel att slippa se Gunsan näck? :)

Anonym sa...

ALLA (som inte gör som jag och skolkar) som går föräldrautbildning tvingas se när Gudrun Schyman föder barn. I undervisningssyfte kan tänka, eller är det i syfte att bli äcklad.. hemska tanke, tur att jag lärde mig redan i grundskolan hur man skippar lektioner...

Maria Ferm sa...

gudrun alltså... ännu en anledning att inte skaffa barn!

Johan Hellström sa...

gabrielle. aha! det var mer än jag visste. men så har jag inte heller genomgått någon föräldrautbildning (av förklarliga skäl).

Jakop Dalunde sa...

Tack för klargörandet, Gabrielle.