tisdag, juni 05, 2007

Fulteknik.

Idag kom äntligen paketet som ska ge oss skräp-Tv och internet åter. Som jag har längtat. Fyra dagar utan internet och hjärndöda, amerikanska Tv-program är rena döden i min värld.

Med paketet kom två intressanta iakttagelser gällande samhället och det där könet som råkar vara mitt.

Iakttagelse nummer 1:
Varför designas alla dessa tekniska prylar av karlkräk? Nu måste man dras med box till Tv:n som ser ut som någon tappat den från ett rymdskepp, med tillhörande sladd som ser ut som en hel j-vla snok. Fulteknik! Me no like.

Iakttagelse nummer 2:
När älskling (jaja, inget mera tjockis) samtalade med "Martin på supporten" för att få lite hjälp med att få alla dessa sladdar och andra irriterande grejer att göra det de är till för lämnnade han för en kort stund över luren till mig. "Martin på supporten", som den gentleman han är, passade på att helt oprovocerat ge mig en liten lektion i hur man använder en fjärrkontroll. "Du kan till exempel byta kanal med hjälp av de där pilarna där det står channel plus och minus". Tack Martin, verkligen.

Gosh.



(Bloggen har, som så många andra bloggar, gått lite i sommarkoma. Vi får se hur det blir med den saken)

1 kommentar:

Rasmus Ling sa...

"Helt oprovocerat ge mig en lektion" kan ju funka i alla möjliga sammanhang!