torsdag, juli 20, 2006

Resedagbok?

Jo. Den här bloggen närmar sig resedagboksstatus, mer och mer för varje dag som går. Må så vara. Men mycket resande är det.

Almedalen var trevligt. MP:s dag var lyckad, jag var supersnygg i grön fotbollströja size 150 cl (nåja... :-)) och jag fick åka med LRF på studiebesök och titta på läskiga tjurar och supersöta små griskultingar. Slutsats; jag borde lära mig mer om jordbrukspolitik. Man kommer inte så långt i en debatt med "ååhhh.... titta vilken söt lite griiiis" (syftandes på små grisar) eller "lova att den inte bits. den är stor. jättestor. är de snälla? säkert?" (och läskiga gigantiska tjurar. gigantiska). och tyvärr var det väl ungefär allt jag lyckades klämma ur mig under den fyra timmar långa utflykten.

Efter Almedalen bar det hastigt iväg ner till Lund för ett par dagars kontorsslavande. Det är inte det roligaste med mitt jobb, men det är rätt skönt att kunna arbeta ner den enorma högen på skrivbordet en aning. Åtminstone lite då och då. Den har säkert växt till sig tillräckligt tills nästa gång jag tar mig ner. För övrigt är det hett med grön politik just nu. Många nya medlemmar. Massor. Det är superkul.

Flest medlemmar i år värvades på Arvikafestivalen som var nästa stopp på min Sverige-runt-resa. Ryktet säger 101 stycken, välkommen till Grön Ungdom säger jag! Mycket politik pratades det, och Grön Ungdoms tält var garanterat snyggast på festivalen. Minsann fick jag inte roa mig en del också. Thåström och The Knife var en hit. Och sällskapet var trevligt.

Sen bar det av norrut. Bagdadmercan (förlåt miljöpartiet, inte världens mest miljövänliga bil) tog mig till Hälsingland och den lilla hålan Grängsbo. Med Oscar, Marielle och Ania, för att fira världens bästa Toves födelsedag. Hade tänkt vara superledig och bara chilla, med sol, bad, vin och pärlplattor (nygammal kärlek), men tyvärr fungerade telefonen även där. Trots lite avbrott i softandet blev det en lyckade trip, och tänka sig, även lilla Grängsbo bjöd på angenäma överraskningar.

Nu tänker jag inte lova att blogga mer frekvent, det börjar bli tradigt. Det kommer när det kommer.

Inga kommentarer: