torsdag, december 14, 2006

H&M.

Ah. Så var den då tillbaka. H&M:s omtalade julkampanj. I Aftonbladet har både Gunsan och mina favvo, Petra, fått äran att uttala sig. Personligen tycker jag inte att världen går under om man gör reklam för underkläder. H&M:s reklam är dock jäkligt tråkig. En pinnsmal 41-åring (vilket alibi) som ser ut som 25. Tänk om man skulle ha ett par olika modeller som ser ut som folk gör mest? Det skulle nog gå hem mer hos mig. Inte får jag lust att köpa underkläder modellade av Emanuelle, det finns ju inget som säger att de skulle passa på mig (vi är inte särskilt lika till kroppsform).

Och sen tror jag fortfarande på att retuscherade bilder borde märkas, precis som fotomontage. Manipulerar man en bild så att någon ser ut på ett annat sätt än den skulle ha gjort annars borde det framgå. Konsumentupplysning kallas det.

1 kommentar:

Mandy Juno sa...

God Jul Anneli.
Hoppas du tar det lungt och bara myser.

Kram Mandy