lördag, december 30, 2006

Ut med det gamla och in med det nya.

Well. Så drastisk ska man väl kanske inte vara. Men den här förkylningen som har tagit min kropp i besittning skulle jag inte ha något emot att göra mig av med. Det snörvlas och kallsvettas till tusen här och nu är det inte alltför många timmar kvar tills det är dags för nyårskalas. Och vem vill snörvla då?

Tänkte mig en liten summering av året men kanske är jag för trött. The Knife på arvikafestivalen och Ed Harcourt i Malmö var fantastiska konserter. Jag skaffade mig en iPod och började knarka iTunes. Wendy McNeill, Ane Brun, I am Kloot och lite annat smått och gott. Jag såg lite mer av världen och blev förälskad i Budapest. Och inte bara i Budapest, en del inrikesresor gick inte heller av för hackor. Jag läste ett par riktigt bra böcker, där Mästaren och Margarita förmodligen landar i topp. Jag tittade på film med Anna, åkte mycket tåg och jobbade förmodligen alldeles för mycket. Några jag tycker mycket om försvann, några hittade hem och en och annan dök upp som från ingenstans. Kanske har jag också hittat hem, eller åtminstone kommit en bra bit på väg.

Det var ett långt år 2006, ett år som tog lite musten ur mig. Det har varit händelserikt, men det håller inte riktigt i längden. Klart är att det är dags för en del förändringar. Jag pysslar vanligtvis inte med nyårslöften, men ett par akademiska poäng, en och annan muskel och lite kärlek ska man väl kunna åstadkomma under 2007?

1 kommentar:

Rasmus Ling sa...

Gott nytt år!