torsdag, juli 19, 2007

Dear Mr SAS.

Efter att i ett par dagars tid ha försökt boka en billig flygresa till London för nedan nämnda Ani och nedan nämnda brorsdotters räkning lyckades jag så äntligen igår.

Jag lackade ur rejält på både Sterling och Ryanair som är tillsynes billiga när man bara har ögonen på själva biljettpriset men där diverse tillägg så som någonstans att sitta i planet och bagage att ta med snabbt får det hela att rusa iväg. För att inte tala om de typ 200 kronorna det kostar i kortavgift för att betala sin biljett med sitt kort. Behöver jag tillägga att det inte finns några andra möjligheter än att betala via internet, med sitt kort?

Efter att ha svurit en stund och slutligen konstaterat att SAS trots allt både blev billigare (än åtminstone Sterling) och flög på bättre tider bokade jag våra biljetter hos SAS. Observera nu att JAG bokade biljetterna. Som jag betalade med MITT visakort (utan extra kortavgift). Jag har angett MIG som huvudresenär och bekräftelsen på bokningen skickas till MIN mailadress. Min käre sambo har inte varit mer delaktig i beslutet än att han har gått med på de resdatum jag föreslagit. Vad tror ni det står i mailet?

Dear Mr Soederstroem. Thank you for choosing to travel with SAS.

Need I say no more? Hmpf.


Jag skulle nu också kunna ha en lång utläggning om när jag ringde till SAS kundtjänst för att påpeka att det är rätt illa att de förusätter att mannen slänger upp slantarna i alla förhållanden. (Om jag nu tvunget skulle känna mig väldigt kränkt ansåg den unge mannen på kundtjänst att jag kanske kunde ringa "kundrelationer", men såna här beslut fattas faktiskt på "högre ort").

Inga kommentarer: