torsdag, januari 03, 2008

Hittills 2008.

Har jag:

Ätit galetter (?). Spännande grej. Jag som hela tiden har undvikit dem i tron att det var pannkakor. Ack så fel jag hade.

Inhandlat hela familjen Simpson i pez-format. Vilket innefattar ca tio minuter av krälande på golv och noggrann genomgång av alla simpsons-godispåsar på ICA. De hade gömt Homer mycket långt in. Roligt!

Sovit till halvtolv. Idag. Det var mycket märkligt.

Jag har också oroat mig för att väggarna (eller TVn) ska rasa in (/ner) tack vare ihärdig grannes ihärdiga borrande. Betong. Yay.

Nu ska jag ägna en stund av 2008 att jaga rätt på lite kaffe att bota min tryckande huvudvärk med så att jag kan ägna resten av dagen åt att analysera sicilianska maffian ur ett genusperspektiv. Det ska blir intressant (men också lite förutsägbart). Kanske återkommer jag med mer eller mindre spännande reflektioner.

2 kommentarer:

Johan Hellström sa...

och vad är galetter dårå?

Anneli sa...

Det ser ut som en pannkaka, men är gjort på bovetemjöl och med salt. Smakar inte alls sådär sött och flottigt som pannkakor. De är liksom "torrare". Och man äter dem inte med sylt utan med matiga tillbehör. Jag åt till exempel en med kräftor och spenat. :)