söndag, januari 06, 2008

Sista lediga dagen.

Sista lediga dagen spenderades enligt följande:

Tidig tvättid. Well, om sanningen ska fram var det nog mest tjockis som tvättade. Faktiskt bara när jag tänker efter. Men jag var väldigt supportiv och ropade hejja-ramsor inifrån sovrummet. Och sen ägnade jag en stund att sortera tvätt och städa bort sunkiga tröjor som inte längre används ur byrålådan.

Snabbvisit av liten A. Vi lekte den högst intellektuella leken "pip på näsan". Liten A tyckte det var jättekul ungefär 15 gånger. Den 16:e gången tittade hon föraktfullt på mig med en min av "tror du jag går på det där en gång till?". Klok liten jänta. Sen kramades vi en stund innan hon var tvungen att fara vidare på nya äventyr. Eller hem till sin mor för lite käk.

TV-tittande. Av någon anledning har jag de senaste dagarna flera gånger fastnat framför längdskidåkningen på TV. Det är mycket märkligt, jag har alltid tyckt att det är rätt trist. Men hon den där fröken Kallas skidåkning är en fröjd för ögat minsann.

Långfika med Tufflan. Hmpf. Jag fikade åtminstone länge. Fröken Frölander behagade nämligen inte dyka upp förrän trekvart efter avtalad tid. Men det var rackarns trevligt när hon väl dök upp så hon är förlåten.

Städa ut julen, inklusive fina granen. Bara fina granen när jag tänker efter. Julstjärnorna får hänga kvar ett par dar. Jag drog granen efter mig hela vägen ner till Jarlaplan (förutom en liten bit, då tjockis drog). Det var ganska roligt.

Ett halvt avsnitt av Brideshead revisited. Mycket bra serie. På box naturligtvis.

Disk. Tänka sig, jag är riktigt fixig idag, trots inte så aktivt deltagande i morgonen tvättid (klappar mig själv lite på huvudet).

Ett par timmars World of Warcraft. Morla är halvvägs till lvl 70. Yay. (För er inte insnöade är lvl 70 den högsta leveln att nå. Och med halvvägs till 70 menar jag inte 35 utan 69 och en halv. Komplicerat va?).

Och nu ska jag ta min bok (Douglas Couplands jPod, så bra att man inte alls vill att den ska ta slut) och krypa ner i sängen och mysa lite. Väckarklockan ringer 06.45. Yay igen.

2 kommentarer:

Magnus Haglund sa...

Oooh, jag har också haft jPod som jullovsläsning! Men det tog slut, tyvärr. Och nu har jag titta klart på sista Gilmore Girls-säsongen också, och gråtit och snorat. Det kanske är sunt att börja jobba igen i morgon.

Anneli sa...

Min jPod tog också slut igår. Vi får dricka gravte på jobbet. Snyft.