onsdag, april 04, 2007

6 konstiga saker om mig.

1) Jag är hemskt fascinerad av fiskdisken i saluhallar.
Det är jättekonstigt, men jag kan gå omkring och titta på döda fiskar hur länge som helst. Jag undrar vad det beror på?

2) Jag har ett konstigt namn.
Anneli utan e på slutet och Rannamaa, två n och två a på slutet. Omöjligt att stava för nästan alla.

3) Jag har ett konstigt ärr på armen.
På vänster överarm har jag ett runt ärr som är ca 4 cm i diameter som kommit av en spruta mot tbc som jag fick när jag var liten. Sprutan var full av läskiga sjukhusbakterier vilket ledde till att min överarm till stor del var ett öppet sår en hel sommar när jag var typ tre. Inte så kul.

4) Jag är rädd för konstiga saker.
Till exempel ofarliga spindlar, tomtebloss, Ernst-Hugo Järegård och att åka buss.

5) Jag sover helst på diagonalen i sängen.
Det är bekvämast så. Åtminstone för mig.

6) Jag spelar WOW i smyg.
DET är konstigt.

3 kommentarer:

öbloggarn sa...

Jag mitt namn stavas ju med "CK" och inget "r" mellan atte och fjord. Så nu har jag fått en ny emailadress som bara är förnamn.

Intressant det där med ärr jag har ett som är lite mindre än ditt ca 3x1cm på vänsterarmen men det är efter att jag försökte skjuta en halv pil med en pilbåge, pilen tog vägen över armen. Så mitt råd är helt klart använd hela pilar..

Josh Lyman sa...

Jag vet en annan jättekonstig sak med Anneli. Hon gillar att bita oskyldiga män på bussar. Det är jättekonstigt.

Anneli sa...

Åh. Det glömde jag. Den kvalar ju nästan in på topp-tre. Fast jag har ju slutat, så det kanske inte räknas?