tisdag, april 03, 2007

Klädkammare, t-shirts och en räka.

Lite med förestående flytt i åtanke ägnades gårdagskvällen åt att städa den gigantiska klädkammaren (som skulle bli en walking closet, men såklart blev ett skräprum). Jag var mycket duktig och flitig. Längst in i garderoben hittade jag en låda med prylar som tillhör Grön Ungdom (jaja, skäms på mig). I lådan låg en flagga, en polaroidkamera samt en bunt med T-shirts. Dessa T-shirts leder mig osökt in på valberedningens förslag till ny partistyrelse. I detta återfinns bland andra min gamle vapendragare Max Reijer. Reijer är en mycket begåvad och driftig ung man som nästan alltid är superbra. Förutom en gång. Det var när han i egenskap av materialansvarig i Grön Ungdoms förbundsstyrelse skulle ta fram nya T-tröjor. Såg nu att dessa tröjor inte längre går att köpa i Miljöpartiets webshop, kanske för att alla kvarvarande ex har legat och skräpat i min klädkammare. I dag ska Anna hämta kassen med prylar, och därmed också bunten med hiskeliga t-shirts. Kanske gör jag Grön Ungdom en otjänst. Nåja, t-tröjorna får räknas till ett av Max få misstag och vill man kika på allt snyggt material som Max har tagit initiativ till kan man kolla här.

För övrigt börjar min klädkammare alltmer likna den walking closet den var menad att bli. Det är ju så dags nu. Hmpf.

2 kommentarer:

Johan Hellström sa...

walking cloes blues skulle kunna vara en bob dylan-låt från cirka 1963. kände jag rent spontant.

Anneli sa...

:-) Minsann.
Eller ett sinnestillstånd ca 2007.