måndag, april 02, 2007

London.

London var, som vanligt, mycket bra. Och mycket dyrt. Det finns dock ett antal saker man kan ägna sig åt även i London som är alldeles gratis, eller nästan alldeles gratis.

Man kan:

1. Gå på museum. Naturhistoriska rekommenderas starkt. Där kan man bland annat imponeras av gigantiska dinosaurieskelett, livs levande (nästan iaf) Tyrannosaurusar och väldigt många brittiska ungdomar i skoluniform.

2. Man kan gå över gatan och försöka undvika att bli påkörd. Det är spännande.

3. Man kan också promenera nattetid i döda innerstadsområden och fascineras över att allt ser ut som en gigantisk filmkuliss och fundera över om människorna som bor där verkligen är lyckliga. Jag är skeptisk. Till om de är lyckliga alltså, som aktivitet räknat var det intressant.

4. Man kan ligga på hotellrummet och läsa medhavda böcker. Det är mycket trevligt, även om det inte kan anses vara helt gratis eftersom hotellrummet ju måste betalas för.

5. Om man vill spendera lite, lite pengar kan man köpa knasigt brevpapper och skriva roliga brev hem till nära och kära. För att vara ett Londonnöje måste det nog anses vara mycket billigt.

Dyrare aktiviteter som vi ägnade oss åt var bland annat shopping, Madame Tussauds, ätande, öl, bio och att nyttja kollektivtrafiken. Det var också trevligt, må jag säga.

2 kommentarer:

Anna sa...

När det gäller gratismuseum är Tate Modern en av mina favoriter. Där är jag nästan varje gång jag är i London.

Anneli sa...

Tänkte ta oss dit, men det blev aldrig av. Gruff. Man ska inte göra för mycket när man har semester och naturhistoriska låg ett stenkast från vårt hotell. Men nästa gång så! :-)