tisdag, september 18, 2007

Bitsk.

I aftonbladet kan man läsa att en av de män som dejtar singelmammor i TV-programmet "Ensam mamma söker" är dömd för rån och kvinnomisshandel. Hans egen kommentar är följande:

– Men jag är ingen sämre människa för det. Jag står för allt jag gjort och har inga problem med mitt förflutna. Alla måste väl få en andra chans?

Jo vännen, alla måste få en andra chans. Men jag kan inte hjälpa att tycka att man är en rätt liten människa om man inte har några problem med att man misshandlat människor (särskilt kvinnor om man är man) i sitt förflutna. Vad skönt för dig att du står för allt du har gjort, men så länge du inte skäms hund för att du sjunkit så lågt att du misshandlat någon du valt att leva tillsammans med så förtjänar du ingen andra chans i mina ögon.

Jag hoppas verkligen att den singelmamma som har denne man på sitt dejtingschema gör ett klokt val.

2 kommentarer:

Anders sa...

En kvinnomisshandlare ska nog få en andra chans först när han kan styrka att han genomgått behandling för sitt beteende. Återfallsfrekvensen är dessvärre väldigt hög för dessa brott.

Anneli sa...

Jo. Du har rätt. Ett minimikrav för en andra chans borde åtminstone vara att han uppvisar någon form av ånger kan en tycka...