onsdag, september 12, 2007

Mingel.

Igår var jag "plus-en" på bokrelease på Riche (en gång i tiden var jag "plus-en" så ofta att jag på diverse mingel/invigningar/vernissage helt enkelt presenterade mig som "plus-en"). G släpade med mig efter en mycket intressant föreläsning på universitetet där den käre föreläsaren glömde halva sin föreläsning och fick dra den bortglömda biten jättejättefort när halva åhörarskaran redan stod med jackan på, på väg ut genom dörren. Mycket skumt. Hela bokreleaseprylen kändes också mycket skum. En före detta blond högstadieidol och en före detta, om möjligt ännu blondare, favoritpoet från gymnasiet höll gemensamt releasekalas för sina respektive böcker. Väldigt mycket gammalt möter nytt och inte hade jag lust att läsa alls. Men trevligt var det. Ändå.

Inga kommentarer: