onsdag, september 19, 2007

Saknar mitt gamla jobb.

En av fördelarna med att vi har ett nytt partikansli är att jag har fått Anna och Kristoffer tillbaka. Det är mycket trevligt. En av nackdelarna är att jag då och då blir påminnd om hur roligt det var att vara förbundssekreterare för Grön Ungdom. En av dom roligare sakerna var att en fick träffa en massa unga kids och snacka politik. Igår hade Jacke, GU Sthlm, tre supercoola tjejer i 12-årsåldern på besök. De satt i fikarummet och snackade politik en lång stund, och jag satt ett bord bort och tjyvlyssnade. Arbetsutskott och partistyrelse i all ära, men jag tror att både en och annan har en del att lära av de här tjejerna. De grillade Jacke rejält och hade mängder med tankar och idéer om vad man borde göra för att förbättra samhället. Mer sånt!

5 kommentarer:

Jakop Dalunde sa...

Eller hur, de var gryma.

Jakop Dalunde sa...

Grymma.

Johan Hellström sa...

Jacke? :)

Christian Valtersson sa...

Shit va kul. Nu blir man ju pepp på att dra ut i skolorna och snacka politik.

Anonym sa...

Åh vad häftigt! Jag får aldrig besök av kids, bara av pensionärer som förvirrat sig in på kansliet. (Eller folk som vill bli medlemmar, vilket iofs också är jättekul!)