tisdag, september 25, 2007

Impulsstyrd.

Idag när jag skulle ta ut pengar sa bankomaten att den hade slut på femhundralappar och att endast uttag i hundralappar var möjligt. Då detta aldrig har hänt mig, och jag mången gånger varit mycket upprörd över att tvånget att ta ut 500 spänn när hundralapparna är slut blev jag lite tokig och tog ut massor med pengar. Jag tyckte av någon anledning att det vore jättekul att gå omkring med massor utav hundralappar i plånboken (det där med jättekul gick iofs över rätt fort).

P hävdade häromdagen att jag är en kreativ människa för att jag är så impulsstyrd. Tydligen hade man gjort undersökningar på människor med Tourettes (?) och kommit fram till denna slutsats. Dagens äventyr med bankomaten är ytterligare ett bevis på min impulsstyrdhet så nu tänkte jag ägna resten av dagen åt att vänta på att kreativiteten ska komma til mig (hehe).

2 kommentarer:

Johan Hellström sa...

jag vet att det är lönetider nu anneli, men är det så att du har för mycket pengar?

Anneli sa...

Johan, för mycket pengar? Hur gör man då?