måndag, september 10, 2007

Liten Johanna.

Det näst senaste tillskottet i familjen har hunnit bli sex veckor och är värsta stora tjejen. Fröken Johanna Pearl Karlsson, med de ljuvligaste bruna ögon jag sett. Hon gillar mig. Jag fick henne att skratta flera gånger (okej, le lite då) och bar omkring på henne en hel massa utan att hon blev ledsen. Har till och med fått henne att sluta gråta, vilket ju får ses som motsatsen till att få henne att börja gråta, en enorm bedrift. Jag har verkligen övat mina babyskills i helgen!

Det coolaste är att ungen kommer bli trespråkig och jag får vara både faster, auntie och tita (ursäkte stavningen, det är inte jag som är det filipinska språkgeniet i familjen). Längtar redan till 19:e oktober då jag får hänga med henne igen. Då kommer hon att vara ännu större! Hua.

Inga kommentarer: