lördag, februari 16, 2008

Hudproblem.

Vinterns mystiska väder har gjort min tidigare så babylena hy i ansiktet flammig och trist. Detta måste åtgärdas tänker anli, traskar ner på stan och går in i en såndär sminkbutik. När jag presenterat mitt ärende frågar tjejen i butiken genast vad jag har för hudtyp. Vad jag har för hudtyp?? Det ligger tyvärr inom ett område där min kunskap är starkt begränsad. När jag tittar lite frågande på henne utvecklar hon; "Ja, hur känns huden på morgon efter att du gjort morgontoalett och rengjort ansiktet men innan du haft på din dagkräm?".

Morgontoalett? Dagkräm? Jag duschar förvisso på morgonen och då kan det hända att jag får lite vattenstänk i ansiktet men att kalla det för morgontoalett är nog lite att ta i. Och någon dagkräm äger jag inte. Inte någon nattkräm heller för den delen.

Det hela gick nog rätt bra ändå. Hon klappade mig snällt på kinden ett par gånger och jag kom ut ur butiken med en lattjo liten pryl i min påse. Men ändå.

Och vad tusan är morgontoalett för ett ord egentligen?

Inga kommentarer: