tisdag, februari 26, 2008

Inköpstankar.

Nu är det tjockis tur att vara toksjuk. Jag sitter mest och håller tummarna för att jag inte kommer att åka på en till förkylning (tjockis har nämligen Almasymptom medan jag hade "sjukan-som-går-på-jobbet"-symptom, inte riktigt samma). Tråkigt är det också. Tjockis har redan nannat nära en timme och jag är långt ifrån trött.

Funderar på om jag skulle ta och köpa en bättre begagnad dator till drottningmodern. Det vore praktiskt för henne, att kunna kika på liten Johanna genom webkamera, prata gratis med käre storebror via skype (eller vad det nu heter), betala räkningar och kanske till och med skaffa sig en mailadress. Hon tror inte riktigt att hon skulle klara av att lära sig, men det är ju inte så mycket man måste kunna. Och vi får väl hjälpa henne för bövelen! Finaste syster är till och med utbildad IT-samordnare (även om hon nu jobbar på H&M-lagret) och bor bara kvarteret från mamman. Hmm. Det tål att tänkas på. Och eftersom jag inte har något bättre för mig så sitter jag och tänker på det en liten stund.

Inga kommentarer: