tisdag, augusti 15, 2006

Håll ordning på snoppen!

En sak har förundrat mig mycket länge. Jag åker ju som bekant en hel del tåg, och för er som inte har turen att åka lika mycket tåg som jag kan jag avslöja att tåg skakar en hel del när de rusar fram i flera hundra kilometer i timmen där på spåret. Sådär så att kaffet lätt skvimpar över lite. Ja, ibland till och med så pass att en bok eller en dator åker i golvet om man inte är uppmärksam nog.

Nu är ju jag inte utrustad med snopp som vissa andra här tågresenärer. Men om jag vore utrustad med snopp skulle jag i denna skakande värld förmodligen sitta ner och kissa. Uppenbarligen till skillnad från de som de facto är utrustade med snopp och åker tåg. När tåget skakar är det tydligen lite svårt att hålla reda på pillesnoppen vilket resulterar i att det allt som oftast har skvätts en del kiss inne på toaletten. En liten upplysning; Kiss är rätt äckligt. Särskilt andra människors kiss. Särskilt när kisset befinner sig någon annanstans än i toaletten. Till exempel på sitsen. Eller på golvet. Eller varför inte på väggarna?

Gah. Dagens uppmaning: Sitt ner och håll i snoppen för bövelen. Karlkräk! Annars tänker jag också kissa på golvet. Så det så.

1 kommentar:

Christopher Sjöberg sa...

Hårda bud Anneli! ;D