tisdag, augusti 08, 2006

"Efter pride"-ångest

Har större delen av dagen sprungit fram och tillbaka på mitt äckligt varma kansli, med en inte alltför äcklig iskaffe i ena handen och diverse papper i den andra. Fixandes och trixandes med det ena utskicket efter det andra. Det verkar som att det inte bara är jag som har drabbats av värmeslag utan även kopiatorn. Eller så är det så att mitt värmeslag gör mig oförmögen att handskas med maskiner, jag vet inte.

Inte utan att man längtar tillbaka lite till pride. Även om det var läskigt varmt även där var värmen åtminstone ackompanjerad med följande mycket angenäma saker:

vänner jag inte träffat på länge
vänner jag träffar ofta och tycker om
en massa andra underbara människor
snyggaste cissi i snyggaste dragqueen-outfiten
massa gröna i paraden
mysig picnic i humlan
god mat och kall öl
alldeles lagom mängder med champagne
och så lite singstar med caroline

Med andra ord, en mycket bra pride. Extra roligt med pride när man är där med det mest HBT-vänliga partiet enligt RFSL! Heja miljöpartiet, igen.

Inga kommentarer: