torsdag, augusti 31, 2006

Valrörelseabstinens!

Det känns som att jag borde vara ute och kampanja men istället sitter jag fast på kontoret med högar av mindre upphetsande saker att göra. Eller vad sägs om justeringar av protokoll, kompletteringar till statsbidragsansökan, möte med Grön Ungdoms revisor och planering av kursverksamhet inför valet? Saker som kanske inte är tråkiga i sig, men just nu känns det som att jag borde göra annat. Det närmaste jag har kommit valrörelse hittills är en aktivistisk affischeringsrunda på stan tillsammans med en majoritet av vår pressavdelning på riksdagen. Icke att förminska iofs. Affischerna sitter fortfarande kvar och det var dessutom riktigt roligt.

För mig drar valrörelsen igång på allvar på lördag (hoppas jag). Då ska jag till Blekinge och hålla torgmöten. Och nästa vecka är fylld av roliga debatter i Stockholm, Umeå, Linköping och kanske Östersund om kommunikationerna så tillåter. Här kommer jag! Längtar lite, något måste ju göras så att abstinensen går över. :-)

Inga kommentarer: