onsdag, oktober 25, 2006

Premiär.

I helgen var det. För första gången i mitt liv laddade jag ner musik från iTunes. Den första skivan, I am Kloots "Gods and Monsters" var något utav en besvikelse. Deras första album "Natural History" är en av de bästa skivor som gjorts någonsin, eller åtminstone en av de bästa som jag någonsin lyssnat på. Inser att det kanske inte är riktigt samma sak. Hur som helst, är ni nyfikna på Kloot (vilket ni borde vara) är det "Natural History" som gäller.

Den andra nedladdningen bestod av Gemma Hayes. En ung dam som jag råkade höra en låt av för ett par år sedan, blev riktigt nyfiken men gjorde inte riktigt något av det då. Nu laddade jag ner "Happy Sad" som var en helt okej låt och EP:n "Work to calm", som väl också var rätt okej. Men inte så mycket mer än så.

Hela kalaset, 19 låtar totalt, gick på 144 kronor. Nästa gång ska jag ladda ner bättre musik.

2 kommentarer:

Jakop Dalunde sa...

Itunes music store äger!

Anneli sa...

fast de har inte riktigt det jag vill ha. gruff. :-)