söndag, mars 25, 2007

80 frågor (61-70).

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja väldigt. Men är ofta slarvig med att korra saker jag skrivit själv.

62. Tror du på liv på andra planeter?
Det är väl rimligt, men inget jag funderar över särskilt ofta.

63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Av princip tycker jag inte att man ska lufta konflikter i en blogg så jag passar.

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Jag tror inte att Gud finns, men Alanis var söt som gud i Dogma.

65. Vad var det senaste du åt?
Rostat bröd med färskost och whiskeymarmelad. Mumsfrukost.

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Man kan generalisera till en viss gräns, en inte ända hit.

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Har för mig att de först ville att jag skulle heta Liina, men det bidde så väldigt estniskt. Tror att Anneli var någon kompromiss (vanligt i Estland), för att glädja farmor. Sen heter syster Anna-Lena och bror Andreas, så kanske skulle allt börja på An också. Jag vet inte. Christina fick jag från mor min. Och Rannamaa från far.

68. Gillar du senap?
Ja. Whiskeysenap i potatissallad är en ny hit.

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det går över? :-)

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Tja. Om det är nödvändigt så. Fast helst inte.

Inga kommentarer: