söndag, mars 18, 2007

Mycket viktig fråga.

Föreställ dig följande scenario: Flicka med något rockig läggning har länge längtat efter en tatuerad döskalle, företrädesvis på underarmen. Flicka är kär i pojke. Pojke är mindre förtjust i tatueringar, men har accepterat den hon redan har, kanske till och med lärt sig att tycka om den en aning. Pojke har sagt att han verkligen inte vill att flicka ska utsmycka sin kropp med mer bläck. Till och med har han hotat med att göra slut (förhoppningsvis inte helt allvarligt menat) om det dyker upp fler. Ska flicka trotsa pojke och skaffa tatuering ändå?

8 kommentarer:

Anna sa...

Det är din kropp, och du som bestämmer över den. gillar han inte den ena underarmen, så kan han kolla på den andra. Nån måtta får det ändå vara. Go girl!

Maria Ferm sa...

håller med anna! tycker man om någon tycker man om deras tatueringar också. och jag tror det kommer bli nice!

Anneli sa...

mmm... jag tror det också. det var bara aldrig riktigt meningen att den skulle bli något slags feministiskt ställningstagande. :-)

åh anna fin, du har så rätt, två underarmar har jag ju minsann. ha. att jag inte tänkt på det.

Jakop Dalunde sa...

Självklart ska du skita i pojkvaskern. Visserligen håller jag själv en viss smärre aversion mot tatueringar, men du ska ju självfallet följa din egna inre längtan och vilja.

Martin sa...

nu menade jag ju inte att flicka någonsin skulle låta pojke bestämma.

vilket jag tror att ni förstår.

men en tatuering är ju ofta en symbol för hur livet såg ut just när en bestämde sig för att göra den. och "upprors"- och "jag kan göra vad jag vill"- tatueringen är redan gjord. :-)

Anna sa...

Eller så får du ha en vattentatuering som du fyller på tills han vant sig. Och tills du har bestämt dig för om du gillar den eller ej.

Anneli sa...

smart tänkt. men lite oförtjust i tanken på att fega. ska det va så ska det ju va. liksom.

Anna sa...

Jag håller med. Det är fegt. Men möjligheten finns, och man bör däför ta hänsyn till dig. Saknar dig förresten!